V rámci programu EDUbus, který zavítal do naší malotřídní školy nám pedagogové z EDUteamu ukázali spoustu námětů a možností, které pojízdná laboratoř nabízí. Všechny naše děti byly z realizovaných digitálních ukázek příjemně překvapené a praktické činnosti si užily. Nejvíce mě oslovila práce s digitálními mikroskopy propojenými s tablety, kterou bych velmi ráda nabídla i našim dětem ve výuce prvouky, přírodovědy i informatiky. Propojení mikroskopů s digitálními technologiemi je inovace, kterou přináší současnost a budoucnost a dětem tak umožňuje práci s novými technologiemi a možnostmi, které je zajímají a chtějí s nimi pracovat. Pracovat s detaily a hledat jádro, podstatu či složení věcí, předmětů a živočichů je pro zvídavé děti velmi zajímavá a rozvíjející činnost. To bych jim ráda umožnila v prvouce, přírodovědě, v informatice, ale i dalších mezipředmětových vztazích.
Digitální mikroskop bych chtěla vyzkoušet v hodinách prvouky i přírodopisu, především při práci s živou a neživou přírodou. Plánuji tvorbu digitální nástěnky s obrázky – vzorky do výuky, které budeme fotit prostřednictvím digitálního mikroskopu ve škole v průběhu hodin.
A my se těšíme se na zkušenosti a výstupy paní učitelky ze ZŠ Nýrov.